4 Ocak 2015 Pazar

Çilek soslu cheesecake

 Daha önce bir çok kez fotoğrafını sayfama eklediğim cheesecake'imi bu sefer çilek soslu olarak hazırladım. Kış ortasında çilekler, mevsimindeki kadar lezzetli olmasa da bu meyveyi sevenler için hoş bir seçenek olduğunu düşünüyorum.

Sade olarak ta yenebilecek bu güzel tatlı, limon, portakal, vişne ve frambuaz meyveleri ile de hazırlanabilir.

Yaklaşık 20 yıl kadar önce ilk kez tadına vardığım bu tatlı benim damak lezzetime öylesine uygun lezzetteydi ki bu tatlıyı en kısa zamanda öğrenip uygulamayı aklıma koymuştum.
Bu tatlıyı hayatımda ilk kez Boston'da yemiştim. Sonrasında tadı damağımda kalan bu enfes tatlının bir çok versiyonunu tattım ve denedim. Ta ki 5 yıl önce denediğim bir tarifle yıllardır aklımda kalan lezzete kavuşmuş oldum.

Bu tatlının içindeki bir malzemeyi Almanya'dan sipariş ediyorum. Son zamanlarda Dr. Oetker in bu ürününün benzerinin marketlerde bulunduğunu duydum. Ancak açıkçası henüz deneme fırsatım olmadı. Acaba aynı ürün mü, aynı sonucu verecek mi diye?

Şimdi malzemeler ve tarifle ilgili bilgilere geçelim:

Malzemeler:

Alt kat hamur malzemesi,

-200 gr elenmiş un
-75 gr toz şeker
-1 adet yumurta
-1 paket vanilya
-100 gr tereyağı

Üst kat krema malzemesi

-4 adet yumurta
-1 adet limon kabuğu rendesi
-250 gr süt
-750 gr süzme yoğurt (sütaş yoğurdun lezzetinin çok iyi sonuç verdiğini düşünüyorum)
-1 paket vanilya
-150 gr toz şeker

Hazırlanışı:

Önce kekimizin alt kat hamur kısmını hazırlıyoruz.
-100 gr tereyağını eritip, ılımaya bırakıyoruz.
-Un, yumurta, toz şeker, vanilya ve yağ karıştırılıp, yoğrulur. 26 cm lik kelepçeli bir kabın tabanına yanlardan yükselterek, ince bir katman olarak döşemiş oluyoruz.
-Hamurun üst kısmını fazla kabarmaması için çatalla delikler açıyoruz.

Bu arada fırını 170 dereceye ayarlıyoruz.

Öte yandan üst kremasını hazırlamaya başlıyoruz.

-Yumurta sarılarını aklarından ayırıyoruz.
-Şekerin 100 gr mını yumurta sarılarıyla, 50 gr mını yumurta aklarıyla çırpıyoruz.
-Şekerle çırpılmış yumurta sarılarına sırasıyla, süt, yoğurt, limon kabuğu rendesi, vanilya ve Dr.Oetker Kasekuchen Hilfe yi ilave diyoruz.
-İster el mikseri,ister stand mikseriyle yada elle çırpın karışımı iyice çırptıktan sonra son olarak daha önce çırptığınız şeker ve yumurta aklarını ilave ediyorsunuz. Siz kızarmış sevmiyorsanız 50 dak. yeterli olacaktır. Fırını kapatın ve kekinizi içinde 10 dak. bekletin. Sonrasında fırından çıkardığınız kekinizi kelepçesinden çıkarıp servis yapacağınız tabağa spatula yardımıyla alın. Ben bu aşamada yardıma ihtiyaç duyuyorum. Çünkü 3. bir spatula olmadan keki tabağa taşımakta zorlanıyorum. Benim kullandığım kelepçeli kalıbın tabanı olmadığı için yağlı kağıttan tabağa taşıyacağım zaman dikkatli olmam gerekiyor. Önemli olduğunu düşündüğüm bir konu. Son dakika bunca emeğinize yazık olmasın.

Bu tatlıyı bu haliyle sade olarak yiyebilirsiniz. Yada meyve sosu hazırlayıp sevdiğiniz bir meyvenin eşliğinde yiyebilirsiniz. Meyve sosu tarifi için buraya tıklayın.

Her iki şekliyle de çok beğeneceğinizi düşünüyorum. Her zaman ilk denemeler biraz yorucudur. Yaptıkça daha kısa sürede daha pratik hazırlıyor olacaksınız.

Şimdiden kolay gelsin. Afiyetle...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder