29 Aralık 2012 Cumartesi

leblebi topları...:))

leblebi toplar
70'li yılların ortalarıydı, ilkokul yıllarımda tanışmıştım leblebi tozuyla. Ve hala yerine başka bir tad koyamadığım çok özel bir lezzettir benim için. Sanıyorum pudra şekeri ile hazırlanmış bir karışımdı çünkü tatlı bir tadı vardı. Bazen yerken acele ederdik ve genzimize kaçardı, yinede her gün büyük bir keyifle yerdik leblebi tozlarını..:)

Şimdilerde o tadı anımsatan leblebi topları yapıyorum. Çocukluk veya gençlik anılarında leblebi tozu buluınanlara anılarını tazelemeleri için tarifi vermek isterim.:)
 
Malzemeler:

250 gr leblebi
1/2 su brd. pekmez
Yeteri kadar su

Hazırlanışı:

1) Leblebiler robotta iyice öğütülür ve elekten geçirilir.
2) Üstte kalan leblebiler bir kenara konur.
3) Un halindeki leblebiye pekmez ilave edilir, elde şekil verebileceğimiz kıvama gelinceye kadar azar azar su ilave edilir.
4) Ceviz büyüklüğünde parçalar koparılıp, yuvarlanır ve ayırdığımız leblebi kırıntılarına bulanır.

Ben susamı leblebiye çok yakıştırdığım için susama buladım,çok güzel oldu. Tercihe göre istediğiniz malzemeyle kaplayabilirsiniz...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder