19 Mart 2015 Perşembe

Meyveli kek

Tarifin orjinali cafe fernando'ya ait olan bu kek için şunu söyleyebilirim: Kek sevmeyenlerin dahi çok beğenecekleri bir lezzet.
 
Mutlaka deneyin, çocuklarında bayılacağı bir kek olacağını garanti ediyorum :) Kullanacağınız muzların yumuşamaya yüz tutmuş olmalarında fayda var.
 
Tarife gelince,
 
Malzemeler:
 
125 gr tereyağı
2 adet yumurta (oda ısısında en az yarım saat bekletilmiş)
320 gr soyulmuş muz (ben yerli muz kullanıyorum, ancak ithal muzda kullanabilirsiniz. 3 adet büyük muz veya 6 adet yerli, küçük muz)
1+1/7 su bardağı toz şeker (200 gr)
1/2 su bardağı Hindistan cevizi ( 50 gr)
235 gr un (2 su bardağı)
1 paket vanilya
1,5 çay kaşığı kabartma tozu
1/2 çay kaşığı karbonat
1/4 çay kaşığı tuz (varsa deniz tuzu)
 
Hazırlanışı:
 
İlk kez tarife birebir uyduktan sonra sonraki hazırlığımda ufak tefek bir kaç değişiklik yaptım ve sonuçtan çok memnun kaldım. Cafe fernando'nun tarifiylede sonuç oldukça iyiydi. Ben sadece, daha pratik olduğu düşündüğüm yöntemle hazırladım.
 
Fırırn 180 dereceye ayarlanır.
Yumurtalar sarı ve beyazıyla birlikte çırpıcıya konur ve iyice çırpılır.
Yavaş yavaş şeker ilave edilir. Dilimlenmiş muzlar ilave edilir ve iyice karıştırılır.
Eritilmiş, ılınmış  tereyağı eklenir.
Artık elde karıştırmaya başlıyoruz.
Elenmiş un, kabartma tozu, vanilya, kabartma tozu ve tuz teker teker ilave edilir.
 
Tereyağıyla kek kalıbınızı yağlayın. Kalıbına koyduğunuz karışım yaklaşık 55-60 dakika pişirilir. Fırından aldığınız kekiniz biraz ılımaya bırakın ardından kekiniz servise hazırdır. Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder