23 Kasım 2011 Çarşamba

mekik...

mekik
Daha önce Mekik yapmayı denemişmiydiniz bilmiyorum. Bugün size mekik tarifi vereceğim. Bende geçen yıl tanıştım bu hoş lezzetle. Gittiğim pastacılık kursunda hocamızla birlikte yapmıştık.Tarifin orjinali antep fıstığı ile yapılıyor. Ben bu tarifi bademle denedim. Çok güzel oldu. Mekik yapmaya başladığım sıralarda mekik kalıplarına ihtiyaç olduğunu anladım. Pastacılık malzemeleri satan yerlerde silikon mekik kalıpları var, onlardan alıp uygulamaya geçmiştim.  Ayrıca isterseniz üzerine benmari veya ganaj çikolata hazırlayıp sos olarak da dökebilirsiniz. Mekiğin orjinali böyle değil tabi ama farklı bir lezzet ortaya çıkıyor. İsterseniz deneyebilirsiniz. Geçelim tarife...

Malzemeler:

1 çay brd. badem
4 yumurta
7 yemek kaşığı toz şeker
16 yemek kaşığı un
4 yemek kaşığı sıvıyağ
2 çay brd. süt
2 çay kaşığı kabartma tozu

Hazırlanması:

1) Bir kapta yumurta ve şeker çırpılır.
2) Sıvıyağ ve süt ekleyip çırpmaya devam edilir.
3) Un, kabartma tozu ve ince çekilmiş badem ilave edilip karıştırılır.
4) Hamur mekik kalıplarına dökülür.
5) 180 dereceye ayarlı fırında 20 dak. pişirilir.

Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder