29 Ocak 2012 Pazar

Mahlepli kurabiye...

mahlepli tuzlu kurabiye
Mahlepli kurabiye ilk öğrendiğim kurabiyelerdendir. Tarifini  o yıllarda çalıştığım, ders verdiğim bir okulun aşçısından öğrenmiştim. Pakize hanım, sağ olsun tarifi verirken en ince ayrıntılarına kadar anlatmıştı. Bir kaç denemeden sonra ben de güzel sonuçlara ulaşmayı başarmıştım. Yaklaşık 14 yıldır defalarca uyguladığım bu kurabiyeyi tadan herkes çok beğenmiş ve çoğu da tarifini almıştır. Şimdi bende bu tarifi paylaşmak istiyorum ve bu değerli tarifin, tarifleriniz arasında hak ettiği yeri almasını diliyorum...

Mahlepli tuzlu kurabiye

malzemeler:


250 gr tereyağ (lezzetli olmasını istiyorsanız margarin kullanmayın)
1 çay brd. şeker
1 çay brd. yoğurt
1 çay bard. sıvı yağ (ben fındık yağı kullanıyorum)
1 tatlı kaşığı tuz
1,5 tatlı kaşığı mahlep
1 yumurta (sarısı içine beyazı üzerine)
1 paket susam
Yaklaşık 550gr un
1 adet kabartma tozu

Hazırlanışı:

1) Un, kabarma tozu ve mahlep elenir.
2) Oda sıcaklığında yumaşamış tereyağ, şeker, yoğurt, sıvı yağ, yumurta sarısı ve tuz  eklenir, bütün malzemeler iyice karıştırılır.
3) İster elinizde şekil verin ister kalıpla şekillendirin farketmez. Şekillendirdiğiniz kurabiyelerinizi önce yumurta akına daha sonra susama batırıp yağlı kağıt üzerinde tepsiye yerleştirin.
4) 180 derecede kızarana kadar pişirin.

yada

şekil verdiğiniz kurabiyelerin üzerine fırça yardımıyla sürdüğünüz yumurta sarılarının üzerine çörekotu, baharat serpiştirin. Aynı şekilde 180 derecede kızarana kadar yaklaşık 20-25 dak. pişirin.

Piştikçe mahlep kokusu mutfağınıza yayılacak ve inanın eviniz mis gibi kurabiye kokacak...:))

Sevgiyle ve afiyetle...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder